8 Ağustos 2012 Çarşamba

Misafir,Iftar,Tatlı Meselesi vs...



Merhabalar ya da hayırlı geceler mi demeliyim ,
Post yazma aşkı ya da internetin diğer ucunda kız kardeşine anlatacaklarının olması durumu beni bu saatte (00.51)post yazmaya sürüklüyor.

  -Yorgun muyum ? Âla hem de nasıl ?

  -Neden mi?

  -Yemek yapmak değil beni yine alışverişi yordu.


Evet akşama misafirimiz vardı ve mutfak olanca güzelliğiyle beni bekliyordu.

   -O da nesi tatlım mahvoldu!

Evet bu oldu hem de aynen şöyle oldu.Siz bilirsiniz ıspanaktan tatlı da olur fakat ilk kez misafire de yapılmaz değil mi ama ?
Bendeniz yine internetten tarif ararken bir sitede ıspanaklı irmik tatlısına karar kılıp başladım yapmaya.15 -20 yaprak ıspanak bir bardak su ile rondodan geçecek,tamaam yaptık şimdi irmik ekle,süt ekle vs.Her şey güzel gidiyor değil mi? 

Aslında mesele tatlının tadına bakmamızla başladı bu tatlı sebze kokuyor.Efenim sonra anladım ki (diğer siteler vesilesiyle) ıspanağı haşlayıp bu işlemleri yapacakmışız.Tarifi aldığım sitedeki kişiyi sevgiyle anıyorum (!)

Tatlı yalan olduğuna göre bu akşam ki menüme geçeyim öyleyse ben ne de olsa davetten bir gece öncesiydi tatlıyı aradan çıkarma meselem.

Menüm şöyle :

 -Süzme mercimek çorbası

 -Izgara tavuk (tost makinesinde)

 -Mısırlı,kuş üzümlü pirinç pilavı 

 -Galeta unlu çıtır börek

 -Fırında halka dilim patates

Ortaya meze olarak :

 *Köz kırmızı biber ve cevizle sunumu

 *Semiz otu yoğurtlaması

 *Havuçlu,cevizli marul salatası

 *İçlerine ceviz doldurduğum hurmalar ve kahvaltılık 




Burada malzemeler listesi vermiyorum sadece ızgara tavuğu şöyle özetliyorum.Bol baharat(bu sefer köri kullandım),biraz salça biraz yoğurt ve sarımsak ile yaklaşık 2 saat bilemedin bir gece kemiksiz but etini dolapta dinlendirin.(bknz:marine etmek)




Sonra tost makinesinin önce son ayarında sonrasında da biraz daha düşük ayarında pişirin.Önce harlı ateş eti mühürler ve suyunu içine çeker böylece içi yumuşacık olur.Kısık ateşle pişirmeye başlamak ise  etin suyunu salmasına sebep olur.

Velhasıl kelam tavuklar da böyle oldu.Çıtır börek ise oldukça basit sigara böreği yapar gibi yufkayı kesin ve sararken sıkmadan bol bol sarın ve süte ya da yumurtaya daldırıp sonra galeta ununa bulayın ve yağda kızartın.

Egede "yoğurtlama" diye adlandırılan yoğurtlu semiz otunda ise semiz otlarının yapraklarını ayıklayın(sapları sert oluyor) doğramadan sarımsaklı yoğurtla karıştırın ve isteğe göre ceviz ilavesi yapıp üzerinden toz kırmızı biberi tereyağında kızdırıp gezdirin.

Gelelim tatlı meselesine ;




Baktım işler başımdan aşkın zaten de hafif olsun diye sütlü bir tatlı düşünüyorum ben de tatlı meselesini hazır supangle ile kapatıp geçmek istedim.Şu şirin kaseler eşliğinde de sunumu çok sevimli oldu :)

Aklıma gelmişken çekeyim dediklerim bunlardı.Telaşım ile tabak sunumumu çekmeyi unuttum tabi :)

Son olarak misafirlerimize, tabaklarını bitirip israfa mahal vermedikleri ve de evimizi bereketlendirdikleri için ayrıca teşekkür ediyoruz :)

Afiyetle Kalın !


2 yorum: