6 Eylül 2012 Perşembe

Kış Hazırlığı : benim taze börülcem


Tazecik güzellerim benim nasılda boyun bükerek poşete dizelendiler.İnatçı hiç değiller sonra dur bakayım dometesle de iyi anlaştılar çok da yakıştılar.


Kimlerden mi bahsediyorum :) Tabiki benim tazecik, şirincik börülcelerimden. Bir süre onları ağır bir soğuğa maruz bırakacağım ancak elden ne gelir. Soframızı şenlendirene kadar onları orada misafir edeceğim.

Annelerimiz için inanılmaz basit olan bu kış hazırlığı, biz eli yıllarca  mürekkep tutmuş yavruları için oldukça zor gelebilir ve nitekim de hiç kolay olmadı benim açımdan.

Bir kaç araştırma sonrası börülce ve taze fasulyenin buzlukta nasıl saklanacağına dair bir kaç not edindim, şöyle ki :

  - Şoklama yöntemi : Kaynayan suya dilimdediğiniz börülceleri atıyor 3 ya da 5 dakika kadar bekletiyor sonra soğuk bir suya alıyor ve şoklayıp poşetliyorsunuz,

  - Domatesli saklama : Şayet yemeğini yapacaksanız da tencereye yağ ve rendelenmiş yahut kabukları soyulmuş domatesleri ekleyip kaynatıyor sonra dilimlediğiniz börülceleri de ekleyip kavuruyorsunuz. Renkleri değişince de kapatıp soğutuyor ve poşetliyorsunuz,

  -İşlem yapmadan saklama : Poşetleyip direkt buzluğa atıyorsunuz. (Tembel işi ancak onu da yapmadım değil.) Bir diğer nokta şayet bu yöntemi denediyseniz yemek yapacağınızda sakın ha sakın çözdürmeyin direkt olarak tencereye atın ,tadı değişirmiş sonra.

Benim kış hazırlığım, postumu yazmamdan bir kaç saat öncesine kadar bu tazecik, pıtırcık börülcelerle geçti. Öyleyse şimdi bana dinlenme vakti ...







2 yorum:

  1. Hiç börülce yemedim daha önce desem...:)

    İnanılmaz bir ön yargım var ne yazık ki bu sebzeye karşı. Ama deneyeceğim en kısa zamanda. Kim bilir severim belki de. Kış için hazırlıklara başlamak lazım en kısa zamanda. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ön yargını kır ve dene derim oldukça lezzetli. Domateslisini sevmezsen salatasını dene sarımsaklı filan o da iyi olur :) Teşekkür ederim ayrıca.

      Sil