25 Ocak 2014 Cumartesi

Sivas Usûlü Hurma Tatlısı "Bizim Usûl Kalburabastı :) "



Merhabalar,

Bir önceki yazıma bakıyorum da meğer onu yazdığımda kar yağmış. İlk ve tek şimdilik. Geçen kış kar İstanbul'u bihayli sevmişti. Bu yıl yüzümüze bakmıyor. Evsizler, yurtsuzları düşündükçe kar zevkimi bi kenara koyup onlar için belki de dahi iyi olduğunu umud ediyorum.


Başlıktan da anlaşılacağı gibi yeni işler peşindeyim. Fazla gizemli ve maceralı olmasa da beni oyalıyor. 

 Bu hafta misafirimiz var. Kendisine bir jest yapmak için yöresinden bir tatlıyı yapmayı planlıyorum. Hayatımda ilk defa deneyeceğim bi tatlıyı misafire sunma gibi alışkanlığım vardır :)




Neyse ki ilk yapılan şeyler çok titizlenildiğinden midir nedir, ben de genellikle denk düşüyor. Aman nazara gelmeyelim henüz misafire sunmadım sonuçta ;)

MALZEMELER :

- 250 gr tereyağı
- Yarım çay bardağı süt
- 1 yumurta
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 1 yemek kaşığı yoğurt
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 kase iri kıyılmış ceviz ya da      fındık
- Aldığı kadar un ( tahmini 4,5 su  bardağı)


  ŞERBETİ İÇİN :

- 4,5 su bardağı şeker

- 5,5 su bardağı su

- Bi kaç damla limon suyu


Bu tarifi ben ölçülerin yarısını baz alarak uyguladım çünkü misafir sayım azdı. Böylece tabakta bekleyen yığınla tatlı kalmıyor davetten geriye. Benim gibi tatlı konusunda henüz acemiyseniz şunu belirteyim şerbeti iyice kaynatın. Böylece koyulaşsın ve tam ağdalı olsun. Ev yapımı tatlı ne kadar uğraş verseniz de ev yapımı olur, yani biraz hafif olur, şekli yer yer kayar aslında tercih sebebidir de ;)


Tereyağını oda sıcaklığında tutup belki ocakta kaynatmadan en kısık ateşle biraz eriterek malzemeleri karıştırın.Elde edilen hamur biraz cıvık olacak fazla katı olursa şerbet içine işlemez ortası hamur ya da kuru kalır. Sonra varsa kalbur süzgeç ya da benimki gibi rende ile ceviz büyüklüğündeki parçaları elinizle üzerine koyup bastırın ve açın. Açılan hamuru yumuşakça kıvırın ve tepsideki şekilde yerleştirin. Önceden ısıtıtılan fırında piştiğinden emin olana kadar pişirin. Bi süre veremiyorum çünkü benim fırınım çok tembel ve uzun sürede pişiriyor yanlış bir tarif olmasın sonra :)  Rengi fazla koyulaşsın kızarsın diye uğraşmayın şerbeti ekleyince zaten bi kaç ton koyulaşıyor tatlınız. Benden bu kadar şimdi sıra sizde. Bu arada tatlı beğenildi ;)

Afiyet olsun !



2 yorum:

  1. beğenilmeyecek gibi görünmüyor zaten, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev işi hafifti doğrusu. Bakalım tekrar yapınca da tutturacak mıyım aynı tadı :) Teşekkür ederim.

      Sil