26 Eylül 2012 Çarşamba

Tost Makinesinde Izgara Tavuk



Yemek postlarına başladım mı gerisi geliyor. Geçenlerde ki menümüz de büyük bir iştahla hazırlayıp yediğim ızgara tavuktu.

Tost makinemi tost yapmaktan daha fazla yemeklerde kullandığım doğru. Kestane, köfte, tavuk vs. İçinde bir kek yapmadığım kaldı :)


Benim tavuklara uyguladığım sos genelde bellidir ve sanırım damak zevkimize uyduğu için benzer şeyleri uyguluyorum. Bu sefer de yine aynısı oldu. 

Önce tavukları hazırladığım sos içinde dolapta dinlendirdim. Tavuklar kemiksiz but olursa  lezzetsiz ve yavan olmamasına ihtimal bırakmazsınız.



Sosuma biraz yoğurt (isterseniz biraz salça) ve sarımsak eklerim. Tuzunu karabiberini, kimyonunu, toz kırmızı biberini koyar biraz limon suyu ilave ederim. 


Limon suyu tavuk etini dinlendirirken ete lezzet veriyor doğrusu. Evde deneyerek bulduğum bir şey belki beğenmeyebilirsiniz fakat denemekte fayda var :)



Sonrasında tost makinesinin yüksek ayarında tavukların suyunu çektiriyor kısa bir süre sonra da ayarını bir alt moda çekerek içlerinin pişmesini sağlıyorum. Alt üst kızarana kadar da beklettiniz mi hımm enfes bir tavuk çıkıyor ortaya. 

Yanına şehriyeli, tavuk suyuyla hazırlanmış, tereyağlı bir pilav sonra tavada yine biraz kendimce yani uydurarak :) hazırladığım patateslerimle iştah kabartan bir tabak çıktı ortaya. 


Patatesleri halka doğrayıp biraz zeytinyağı ve üstlerine gelecek kadar su ile kapak kapatmadan orta ateşte kızarttım. Su içlerini yumuşatırken sonrasında yağ da patateslerimi kızartmaya yetti. Böylece fazla yağda kızartmamış oldum. Tabi patatesin vazgeçilmezi karabiber ve biraz pul biber belki biraz da kekik eklemek de cabası.

Buz gibi bir bardak ayran ve leziz tabakla bir akşam da böylece sona geldi ...

Afiyet Olsun !

2 yorum: