26 Temmuz 2013 Cuma

Kıymadan Yaprak Döner de mi olurmuş ?


Merhabalar
Son postlarıma bakıyorum da giderek bi yemek bloguna dönüşmüş sitem de haberim yok :) Ev yemekleri yapmanın kıymetini zamanla anlıyor insan, hele kendisi yapınca daha da kıymetli oluyor. Zor zahmet yapılan yemeklerin kısa sürede hüpletilmesi ise ayrı bi dram.


Bu akşam iftarda uzunca bi araştırma karıştırma neticesinde kıymadan döner yapmaya karar verdim. Verdim vermesine de insan ilk kez yapacağı şeyin neye benzeyeceğini kestiremiyor haliyle şükür ki bu akşam yüzümüzü güldürdü bu tarif.

Malzemeler :

- 500gr  kıyma
- 1 orta boy soğan
- 2 yemek kaşığı irmik
- 1,5 yemek kaşığı yoğurt
- Tuz, karabiber, kırmızı biber
- İsteğe bağlı sarımsak



Efendime söyleyeyim şimdi kıymamızı inceltmek için robotta çekiyoruz. Soğanı rendeleyip tüm malzemeleri de ekleyip tekrar robottan geçiriyoruz. Dolapta bi süre dinlendirdikten sonra streç ya da benzeri poşete kıymamızı koyup sıkıştırıp buzluğa atıyoruz. Bir tavsiye evde olmadığı için ben yapamadım fakat dikdörtgen bir kabınız varsa poşeti içine yerleştirip onunla şekil verip de buzluğa atabilirsiniz. Tamamen donduğundan emin olduktan sonra (ki bu 5 saati buldu bende) yaprak yaprak dilimleyip az bi yağla tavada pişirebilirsiniz.
Tadının daha iyi olması için sarımsak eklemenizi tavsiye ediyorum ve kıymanızda bi parça kuyruk yağı olursa da harika olur.


Afiyet Olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder