1 Ekim 2013 Salı

Son Zamanlarda En Çok Ne Dinledim : Lena Chamamyan



Lena Chamamyan, bu hanım kızımızı siz de bir yerlerde muhakkak duydunuz fakat o sesin bu isme ait olduğunu belki de bilmiyordunuz, benim gibi.  İlk albümünü 2006'da çıkarmış diğerini ise bir yıl sonra. İlk konserini henüz beş yaşındayken vermiş Suriyeli Ermeni asıllı bir şarkıcı.
Kendisinin bir de sitesivar.  Ermeni halk şarkıları, Arap şarkıları kısacası doğu müzikleri yapan bu kızımızın Al Rozana şarkısı ise benim favorim. İtiraf etmeliyim ki bu şarkısı diğerlerine nazaran çok daha hareketli. Hem de konusun olması beni kendine hayli hayran bıraktı. Sadece İngilizce ve Arapçasını bulabildiğim şarkının boş bi günümde çevirip Türkçesini buraya koyabilirim.Ben Arapça bilirim, hem dinler hem takip ederim derseniz işte buradan okuyuverin. Şimdilik sadece konusunu söyleyeyim. Aslında gerçek olmasa dahi fazlasıyla sembolik anlam çıkarabileceğimiz bu şarkı, bize doğunun batı algısını fazlasıyla öğretir. Öyle ya Avrupalının bir halka durduk yere yardıma gittiği pek görülmemiştir. Ya sömürür ya sömürür. Bir çok sosyolojik anlamın bile çıkarılabileceği bu şarkının konusu ise şöyle, hikaye bu ya 20. yy başlarında Suriye, Lübnan  ve Filistin topraklarında bi kıtlık peydah olur. Buğday yoktur millet açtır. Tam o sırada Al Rozana adlı İtalyan gemisi yardım için yola çıkar. Halk sevinçlidir lakin gel gelelim halkın karnını doyuracak bir şey yoktur bel bağladıkları bu gemide. Halkın aradığı buğdayken gemi zaten onlarda da bolca olan elma ve üzümle doludur. Halk kızar ve veryansına başlar tabir caizse "Ah Rozana Allah seni bildiği gibi yapsın" der ve şarkıyı dolarlar dillerine :) Ve bu güzel şarkı çıkar ortaya.
     (Hikayenin doğruluğuna dair bir bilgim yok)


İşte o şarkı;




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder