25 Temmuz 2012 Çarşamba

Yeni Baslayanlar İcin Zeytinyaglı Sarma


Bir kız zeytinyağlı yapmasını bilmeli diyor ve zeytinyağlı sarma yapmaya başlıyorum.Bu akşam ki iftar menümüzde sarma var yani :) Sağolsun anneciğim benim için almış asma yapraklarını bana da buzluktan çıkarması kaldı.Onlar çözüledursun hadi biz de sarmanın harcını hazırlayayım :


Ölçüler elbette önemlidir fakat yaprağımın adedini ve büyüklüğünü şöyle göz kararı ölçtükten sonra yaklaşık olarak bir su bardağına yakın pirinç ve bir avuçtan az da bulgur kullanıyorum.

Hadi önce soğanlarımızı inceden doğrayalım sonra pembeleştirelim zeytinyağı ile  tamaam şimdi de biraz biber biraz da domates salçası sonra da yıkayıp süzdüğümüz pirinç bulgur ikilisini ekleyelim.

Oldu mu? Hafif karıştır hanımefendi yakmayasın ha şöyle.Bu arada ben bir diş sarımsak da ekliyorum güzel bir aroma veriyor.Şimdi baharatlarını ekleyelim : kuru nane,karabiber,sumak.Evet özellikle sumak kullandım ekşi severlere duyurulur sumak muhteşem bir tat bırakıyor sarmada.


Tabi sevdiğiniz miktarda da tuzu ekleyip altını kapatıyor kaynayan suda birkaç dakika beklettiğiniz yapraklara sarmaya başlıyorsunuz.Sarma teknikleri de yöreden yöreye değişebilir fakat ben şu şekilde kapak kapatır gibi yapıp ileri doğru içlerini kıvırarak sarıyorum.Bu arada bir püf nokta şayet sarmanın yumuşacık olmasını istiyorsanız harcına su koyup iyice yumuşatıp öyle de sarabilirsiniz.Yine salça ile biraz domates rendesi de eklenebilir.Derken biraz genişçe tencereye dizilir sonra üzerinden zeytinyağlı su gezdirilir ve kısık ateşte pişmeye bırakılır.Dakika veremiyorum çünkü değişiyor.Pişmeye yakın da salçalı sos yapıp üzerine döküyorum.Sonuç mu : Başarılı :)

Afiyetle yiyiniz !











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder