27 Temmuz 2012 Cuma

Üç Adımda Komposto




Merhabalar,umuyorum ramazan ayınız hayırla ve güzelliklerle geçer.Tatilden sonra dolabımı ferahlatma peşine düştüm ve daha önceden koyduğum eriği komposto yapmaya karar verdiğim.Bir nevi kış hazırlığı benimkisi.
Bu arada hoşaf mı komposto mu ikilemlerine son noktayı koymayı hedefliyorum.Efendim komposto taze meyveden yapılan, hoşaf ise kuru meyveden yapılan şekerli içeceğe denir.Bu ayrıntıyı da verdikten sonra gelelim kompostoma.



Malzemeler :
·         Yaklaşık 500 gr kırmızı erik
·         1 su bardağı toz şeker (isteğe göre)
·         5 su bardağı  su
·         2 adet karanfil     
                              
Yapılışı :
-Derin bir tencereye suyu yıkadığımız eriği ve şekeri ekleyip az biraz kaynatıyoruz (tencerenin kapağını kapatmamaya dikkat  taşar aman fırınımız batmasın)
-Kaynamaya başlayınca altını kısıyor ve karanfillerimizi ekleyip biraz daha kısık ateşte kaynatıyoruz .
-Altını kapatıp soğuması için bekletiyoruz ve kavanozlara koyup uzun ömürlü bir şekilde dolapta saklayabiliyoruz.



Ben bu şekilde yaptım fakat başka şekilde yapanlar da var.Mesela önce suyu ve şekeri kaynatıp sonra eriği ekleyenler.Eriğin çekirdeğini önceden çıkarıp dilimleyenler ve yaş nane ekleyenler.Benim eriklerim çok yumuşaktı doğramaya gelmezdi ben de böyle yaptım.
Sıcak günlerde ferahlatır kışın ise makarna ve erişte ile muhteşem yakışır.

Afiyet Olsun !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder