29 Mayıs 2013 Çarşamba

Gün Arası Mantı Molası : Çerkez Mantısı Haluj


Merhabalar,

Allah'ın rahmeti bereketi üzerinize, lezzetli yemekler de sevdiklerinizle sofranıza olsun.

Dün günlerdir sitelerde görüp, ah bi yerlerde yesem dediğim mantıyı evde yapmaya karar verdim. Tanıştırayım yukarıda gördüğünüz hanımefendi haluj olmakta. Kendisi bir çerkez mantısı.

Çerkezler bunu kendilerine has bir peynir türü ve açıbra denen kekiği andıran bir ot ile de yapabiliyorlar. Bazıları ise benim yaptığım gibi patatesli bir iç ile de sunabiliyor.

Aslında internette kısa bir araştırma ile çerkeslerin hamur işlerinde ne kadar usta olduğunu anlayabiliriz. Bir de bu mantı kendi aralarında da farklı isimlerle anılabiliyor. En bilinen ismi  haluj  ile karşınızdayım.

MALZEMELER

Hamuru için :

- 3 su bardağı un

- 1 su bardağı ılık su

- 1,5 tatlı kaşığı tuz

Harcı İçin :

- 2 büyük boy patates

- 1 büyük soğan

- Zeytinyağı

- Tuz, pulbiber



Öncelikle soğansız da hazırlanabildiğini hatırlatayım ya da çerkes peynirine patates karıştıranlar bile olmuş. Ben ise tavsiyeler üzerine haşlanmış patatesi pembeleşen soğanlarla kavurarak harcını hazırladım.

Hamuruna gelince, muhakkak iyice yoğurun hele ben gibi acemiyseniz işiniz zor bile olabilir. Yukarıdaki malzemelerle elde edilen orta kıvam bir hamur olacaktır. Bunu her bir yerinden mıncıklayarak sıcak yumuşak bir hamur haline getirip üç eşit bezeye ayırdım. Üzerine ıslak bir bez ile kapatıp (ki kurumasınlar) biraz dinlendirdim. Daha sonra her bir bezeyi normal mantı yufkasından kalın şekilde açtım. Nutella kapağı ile kesip yuvarlaklarıma bir tatlı kaşığına yakın patates harcından koyup yarım ay şeklinde kapattım. Sonra kenarlarına çatal ile de iz bıraktım. Orijinal kapatma şekli saç örgüsü gibi. Hatta bunu kapama aleti bile var bir kaç sitede dikkatimi çekti.

Hazırladığım mantıcıklarımı dolapta dinledirdim.-Bu sırada okula gittim :) - Sonra kaynamış suya hepsini atıp yaklaşık 15 dakika haşladım. Üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyağda toz biber ile on numara bir tat ortaya çıktı.

Biz ailecek beğendik ancak ağır bir yemek olduğundan çok geç saatlerde yememeniz tavsiyemdir. Hamur lööp diye oturmasın sonra :)

Afiyet Olsun !




4 yorum:

  1. sadece acıktım ,diyorum,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. bu çok leziz birşey daha önce yemiştim ağzım sulandı valla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça da kolay oldu iddialı değilim ama gayet de lezzetli oldu :) Denemelisin

      Sil